شیر برقی ویکرز چیست و چرا باید از شیر هیدرولیک ویکرز استفاده کنیم؟

شیر برقی ویکرز چیست و چرا باید از شیر هیدرولیک ویکرز استفاده کنیم؟

در این مقاله قصد داریم در مورد شیر برقی کنترل جهت برند ایتون ویکرز، انواع، مشخصات فنی، ویژگی های و کاربردهای این محصول توضیحاتی ارائه شود. شیر برقی ویکرز ساخت کمپانی ایتون ویکرز کشور آمریکا می باشد که به علت کیفیت بالایی که محصولاتش دارد در میان مصرف کنندگان شناخته شده است. این شیر برقی در پنج سایز ¼ ، 3/8، ½ ، ¾، و یک اینچ تولید میشه و عملکرد آن مانند تمامی شیر برقی هایی هست که در بازار وجود دارد اما با توجه به کیفیتش می تواند به صورت دائم کار در سیستم های هیدرولیک استفاده شود.

 

شیر برقی ویکرز چیست و چه کاربردی در صنعت دارد؟

شیر کنترل جهت ویکرز معمولاً برای کنترل مدیریت جریان در مسیرهای ارتباطی سیستم های هیدرولیک استفاده می شود و تعیین کننده مسیر عبور جریان سیال در مدارهای هیدرولیک است. شیر کنترل جهت ایتون ویکرز از جمله شیرهای چند راهه است چرا که نوع دیگری از شیرهای کنترل جهت یک طرفه یا ماکوئی و دو طرفه وجود دارد که در این برند از این نوع شیرها تولید نشده است. علاوه بر شیر کنترل جهت ویکرز شیر کنترل فشار و کنترل جریان ویکرز نیز وجود دارد که با توجه به نیاز سیستم قابل استفاده است. شیر هیدرولیک ویکرز انگلیس یا آمریکا یکی از شیرهای هیدرولیک با کیفیت است که در صنعت هیدرولیک به وفور از این شیر ها استفاده می شود.

 

مکانیزم عملکرد شیرهای کنترل جهت چند راهه

در شیرهای چند راهه با تغییر وضعیتی که در مکانیزم شیر به وجود می آید سیال به هر یک از دهانه های خروجی هدایت می شود که اغلب در شیرهای کنترل جهت چند راهه از مکانیزم داخلی نوع قرقره ای یا اسپولی برای تنظیم جهت جریان روغن استفاده می شود. قرقره یا اسپول ها به صورت دو یا سه وضعیتی طراحی می شوند به طوری که در هر وضعیت یه مدل کنترل جریان بین دهانه های ورودی و خروجی به وجود می آید و باعث ایجاد جریان سیال هیدرولیک به سمتی که نیاز هست هدایت می شود. کاربرد شیر کنترل جهت هیدرولیک ایتون ویکرز بسیار گسترده است. به دلیل اینکه در سایزهای مختلف و کیفیت خیلی عالی وجود دارد و  به صورت دائم کار استفاده می شود. برای مثال در صنایع پتروشیمی ، کشتی سازی، یونیت های قدرتمند هیدرولیک و همچنین ماشین های سنگین راهسازی استفاده می شود. با توجه به کیفیتی که دارد قیمت خریدش بسیار مناسب است و به خیلی از مشتریان توصیه می شود که از این شیر برای کاربردهاشون استفاده کنند و دلکو صنعت ارائه دهنده انواع شیر هیدرولیک برقی ایتون ویکرز در سایزهای مختلف می باشد.

شیر هیدرولیک ویکرز انگلیس

انواع شیر کنترل جهت ویکرز

شیر کنترل جهت ایتون در سایز ¼ اینچ با مدل شیر هیدرولیک ایتون ویکرز DG4V3، سایز 3/8 اینچ با کد DG4V5 ، سایز ½ اینچ با کد DG5V7 ، سایز ¾ اینچ با کد DG5V8 و کد DG5V10 برای سایز 1.1/4 اینچ موجود هستش که انتخاب هر سایز بر اساس حجم و دبی سیال عبوری از شیر انجام می شود.

 

مزایای شیر برقی ایتون ویکرز

شیر برقی ایتون با توجه به کیفیتی که دارای از مزایای زیادی هم در نصب به دلیل داشتن کانکتورهای سلونوئید مختلف ، داشتن دقت در عملکرد بالا، عمرکاری بالا و قابلیت اطمینان، مصرف انرژی پایین و حداقل افت فشار و در نتیجه افزایش بهره وری را در پی دارد. ویژگی شیرهای کنترل جهت ایتون در سایزهای مختلف به این صورت است که در سایز ¼ اینچ حداکثر فشار کاری 350 بار و میزان دبی قابل انتقال حداکثر تا 40 لیتر و محدوده دمای مورد استفاده از -20 درجه تا 70 درجه سانتی گراد می باشد. این شیر دارای فرمان های مختلف 4/2، 4/3 هستش که به صورت وسط باز، وسط بسته، وسط صندلی و پی بسته بیان می شود. سایز 3/8 اینچ دارای حداکثر دبی عبوری 120 لیتر بر دقیقه در فشار 315 می باشد و حداکثر دمای کاری آن در سایزهای مختلف یکی است. سایز ½ اینچ حداکثر فشار کاری 350 بار و میزان دبی عبوری از این شیر 300 لیتر در دقیقه است.  سایز ¾ اینچ حداکثر فشار کاری 350 بار و میزان دبی عبوری از این شیر 700 لیتر در دقیقه می باشد. ساز 1.1/4 اینچ شیر هیدرولیک ایتون ویکرز نیز دارای فشار کاری 350 بار و دبی عبوری 1100 لیتر بر دقیقه هستش که بالاترین دبی ممکن در یک سیستم هیدرولیک را می تواند از خود با فرمان های مختلفی که از شیرهای کنترل جهت انتظار می رود عبور دهد.

 

آیا شیر ویکرز با نمونه های رکسروت و نمونه های چینی قابل جایگزینی هست یا خیر؟

درجواب باید گفت که تمامی شیرهای کنترل جهت دارای یک استاندارد مشابه هستند اما برای انتخاب برند معادل باید فشار، دمای کاری و دیگر مشخصات سیال که باعث خوردگی شیر در طول زمان میشه در نظر گرفته شود. برای سفارش و اطلاع از قیمت شیر ویکرز مد نظرتون میتونید با کارشناسای ما در دلکو صنعت تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید