صفر تا صد پمپ دنده خارجی هیدرولیک

صفر تا صد پمپ دنده خارجی هیدرولیک

در این مقاله قصد داریم در مورد انواع پمپ های دنده خارجی هیدرولیک، نحوه استفاده، مزایا و کاربردهای آن صحبت کنیم. پمپ دنده خارجی هیدرولیک ساخت اسپانیا بوده و کیفیت این پمپ رو میشه با نمونه های ایتالیایی مقایسه کرد. تمامی پمپ های دنده ای هیدرولیک در لیتراژ های 0.5 الی 155 لیتر بر دقیقه تولید و عرضه می شوند. پمپ دنده خارجی هیدرولیک از جنس آلومینیوم و سر و ته آن چدنی است. این پمپ هیدرورلیک دنده خارجی امکان نصب بر روی یونیت های هیدرولیک و دستگاه های کشاورزی، ساختمانی و راهسازی را دارد. پمپ دنده خارجی از اجزای اصلی دنده محرک و متحرک، شفت و پوسته تشکیل شده است.

 

پمپ دنده خارجی هیدرولیک چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ دنده خارجی هیدرولیک در دبی های پایین تر قابلیت تحمل فشار بالاتری را دارد. علت اون هم می تواند این باشه این پمپ ها دور الکتروموتور نمی تونن اون فشاری که ازشون انتظار میره رو تو دبی های بالاتر تحمل کنن. پمپ دنده خارجی هیدرولیک در سری های مختلف تولید و در بازار عرضه میشن. معمولاً شفت این پمپ ها به صورت چپ گرد، راست گرد و اتصال اونا به صورت رزوه ای و فلنچی و همچنین شفت اونا به صورت چهارپیچ و دو پیچ ساخته میشه. برای مثال انواع چهارپیچ این پمپ بیشتر داخل صنعت استفاده میشه و کارایی بیشتر در یونیت های هیدرولیک داره ولی نمونه های چهارپیچ بیشتر داخل دستگاه های راهسازی و کشاورزی استفاده میشن. مهمترین نکته در استفاده از پمپ هیدرولیک دنده ای به این صورت است که حتماً باید فشار قابل تحمل آن ها در نظر گرفته شود. چون اگر به پمپ فشار بیاید باعث ایجاد فشار ناهنجار در اون میشه و زوزه شدیدی رو ایجاد می کنه و باعث آلودگی صوتی در محل کار خواهد شد. بنابراین پیشنهاد ما این است که حتماً قبل از خرید این پمپ توان الکتروموتور و فشار کاری به خوبی در نظر گرفته شده و محاسبات انجام شود تا از ایجاد فشار بیش از حد به پمپ و سیستم جلوگیری شود.

 

پمپ دنده خارجی هیدرولیک و ویژگی های آن

از ویژگی مثبت این پمپ میشه به قیمت مناسب اون و همچنین وجود قطعاتش در داخل کشور اشاره کرد. به همین دلیل پس از خرابی میشه با استفاده از قطعات موجود اونا رو تعمیر کرد و دوباره استفاده نمود. پمپ دنده خارجی هیدرولیک دارای دو دنده است که با یکدیگر درگیر شده و در هنگام ورود سیال عمل مکش را تا حدی انجام می دهد و در هنگام خروج باعث دهش آن با فشار بالا می شود. این پمپ می تواند برای ایجاد فشار بالا تا 700 بار در سیستم هیدرولیک استفاده شده و بالاترین کارایی و بازدهی را برای آن داشته باشد. این پمپ می تواند در انواع سیستم هیدرولیک پرفشار و کم فشار به کار برده شود و در تجهیزات به عنوان یکی از با اصالت ترین تجهیزات هیدرولیک به شمار می آید. پمپ دنده ای از عملکرد چرخ دنده ها برای انتقال سیالات استفاده می کنند. چرخ دنده های دوار با پوشش بدنه دارای سیل و آب بندهای خاصی هستند و در ورودی پمپ خلاء ایجاد می کنند. سیالی که به داخل پمپ کشیده می شود، در داخل حفره های چرخ دنده های دوار محصور شده و به قسمت تخلیه منتقل می شود. محدوده عملیاتی پمپ دنده ای به دلیل اندازه شان برای عملیات هایی با دبی بسیار بالا مناسب نیستند. دارای چالش با سیالات با ویسکوزیته پایین. چالش با مواد ساینده. قادر به خشک شدن نبوده و هزینه های نگهداری بالایی دارند.

 

آیا می توان از یک پمپ با دبی بالاتر استفاده کرد و فشار سیستم رو کم کرد یا خیر؟

بله. این امکان وجود داره. زمانی که شما دبی پمپ رو کم می کنید دقیقا روی فشار سیستمتون اثر می ذاره. ولی اینطور نیست که با کم کردن دبی فشار رو بالا ببرید. چون این پمپ ها فقط تحمل فشار های محدودی رو دارن که نمیشه این ریسک رو قبول کرد که با کاهش دبی مقدار فشار سیستم رو زیاد کنید ولی بر عکس این مورد قابل انجام است. بهتره برای ایجاد هر نوع تغییری از نفرات فنی مشاوره بگیرید که بعدها در این زمینه دچار مشکل نشوید.

پمپ دنده خارجی هیدرولیک دارای یک ورودی روغن و یک خروجی می باشد زمانی که روغن وارد این پمپ می شود با حرکت دنده هایی که شفت الکتروموتور اتصال دارد باعث ایجاد دبی مطلوب شده و روغن را به داخل سیستم هدایت می کنند. ضمن اینکه این پمپ های دنده ای جابجایی مثبت بوده و مکش چندانی ندارند و حتماً باید مسیر انتقال روغن به پمپ به خوبی طراحی بشه تا در هنگام استفاده از اونا دچار مشکل نشه. برای سفارش و اطلاع از قیمت پمپ دنده خارجی هیدرولیک میتونید با کارشناسای ما در دلکو صنعت تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید